Thursday, June 30, 2005

Ramly & Bandar Tun Razak

Hari Ahad lepas semasa saya menjaja Sosej Bun, ramai yang bertanya dengan nada curiga, "Ni sosej mana punya ni? Halal ke?" saya jawab, "Ni saya guna Ramly beger punya.. mestilah halal kak..."

Sememangnya kalau sebut 'Ramly' saja pelanggan akan 100% yakin yang produk ini Halal. Saya pun gitu juga. Selain ianya Halal ianya adalah produk yang dibuat oleh orang Islam. Ada juga produk yang disijilkan Halal tapi bukan dibuat oleh orang Islam. Ramly ada pakej kedua-duanya 'Halal + buatan Muslim'.

Baru tadi saya menalipon kilang Ramly. Kilang asal Ramly Burger di BTR ni sedang di ubahsuai untuk dijadikan pusat jualan Ramly selain distribution centernya di Desa Tun Razak 1km dari situ. Satu contoh idola usahawan low profile yang berjaya, Haji Ramly bin Mokni.

No comments:

Post a Comment