Thursday, March 02, 2006

Selamat hari tentera darat

Hari-hari cerita roti bosan gak. Hari ni tukar topik sikit.

1hb Mac diwar-warkan sebagai hari tentera darat. Tabik spring kat semua anggota tentera darat kita. Masa kecik-kecik dulu saya bercita-cita nak jadi askar, tapi sebab dari darjah satu lagi dah pakai 'spek mata' maka semangat askar saja dah memadai untuk saya.

Cakap pasal askar, teringat kat abang saya. Dia setahun lebih tua dari saya. Abang saya ni anggota tentera yang berpengkalan di kem komando Kuala Kubu Baru, Selangor. Dia baru setahun pindah ke situ. Sebelum ni bertahun-tahun gak dia di Kem 2 Armor di Port Dickson. Dengar nama kem rasa hebat je tapi hebat lagi tugas abang saya ni. Semua komando kat kem tu kena hormat kat dia. Semua komando kat situ pasti kenal dengan abang saya ni. Sebut nama je kat pintu pagar kem semua orang kenal dia. Kalau dia takde susah la semua komando kat kem tu. Pangkat dia Lans Koperal saja. Dia terkenal sebab dialah yang memasakkan makanan di Cook House, dah tentulah dia jadi orang terkenal kan.. haha.

Mula-mula saya buat roti dulu saya gunakan oven pemberian abang (oven takde jenama yang 150ringgit tu) Oven tu abang beli dulu (1996) sebab dia nak buat bisnes kuih raya kat kem 2 Armor. Masa tu dia belum kawin lagi. Abis penuh berek bujang nya dengan kuih raya. Oven tu sekarang saya simpan di rumah. Bila tengok oven tu saya pasti ingat abang.

Tabik untuk abang.

No comments:

Post a Comment