Tuesday, March 20, 2007

Baker's Place - The Study

The Baker's Place masih lagi diperingkat percubaan. 'Appearance' nya juga masih banyak yang perlu diperkemaskan. Belum 100% siap.. Kenapa??

Tak cukup duit? Ehem.. ada la sangkut sikit. Itu lah sebab utama kenapa kedai tu masih tak dapat disiapkan 100% mengikut apa yang saya inginkan. Beroperasi secara 'apa yang ada' sahaja dulu. Namun risiko nya tetap ada; first impression pelangganlah kena diambil kira. Namun buat masa ini Alhamdulillah komuniti sekitar memberikan sokongan padu kepada kami. Mereka terus-menerus datang membeli roti dan kek di sini. Menjadi tanggungjawab kami untuk terus meningkatkan kualiti kami.

Sebab kedua ialah tak cukup masa? Bukan tak cukup masa. Semua orang dapat sama 24jam sehari, cuma saya terpaksa habiskan masa 11jam sehari untuk komitmen terhadap karier sebagai 'tukang jawab telefon'. Jangan la suruh saya berhenti kerja sekarang. Saya pernah kata kalau jualan di kedai boleh mencecah dua kali gaji saya, akan saya pertimbangkan dan buat rancangan untuk berhenti kerja dan berniaga sepenuh masa. Sekarang belum lagi.

Orang harapan saya sekarang (isteriku Fiza) bekerja di kedai dari jam 8 pagi hingga tutup kedai jam 10.30 malam. Harap-harap dia dapat bertahan sementara kedai ini masih dalam tempoh percubaan dan inilah tempoh pembelajaran yang paling sukar buat kami. Bila dah selesai nanti kami tak perlu lagi berada di kedai. Boleh fokus buat marketing pula. Sambil menjenguk peluang kedai seterusnya.. ehem. Harap kami berjaya. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment