Monday, April 02, 2007

Baru sebulan....

Baru sebulan beroperasi, bermacam-macam pelajaran terpaksa dilalui.
Masalah kek nampak gaya macam boleh diatasi. Terima kasih kepada semua yang sudi memberikan pendapat dan cadangan.

Abang Ipin boleh menyahut cabaran 2 hari order untuk kek harijadi.
Wedding Cake ataupun kek yang nak dilukis-lukis tu kena lah juga ambil masa 7 hari.
Pada saya, ini ialah jalan penyelesaian sementara sahaja. Takkan selama-lamanya saya nak bergantung kepada Abang Ipin. Saya perlu ada 'backup'. Saya perlu fikirkan juga bagaimana nak menjaga kualiti. Ini harus kena dengan 'control' yang baik. Mana-mana yang saya susah nak control tu nanti saya akan lepaskan. Kita lihat keputusannya pada bulan kedua beroperasinya kedai ini nanti.

Esok, adik saya akan berhenti. Dia sangat diperlukan di kampung. Tak mengapalah. Mungkin nanti mana tau saya boleh buatkan satu kedai bakeri di kampung untuk diusahakan adik-beradik.
Tempatnya akan diganti dengan seorang pekerja 'part time' yang perlu dilatih. Saya suka personaliti budak ni. Bakal anggota tentera. Dia ni seorang saja yang lulus soalan tahap kedua dalam temuduga kerja. Soalan tahap kedua ni cuma ada satu soalan je.. hehehe.. Solat lima waktu tak?

No comments:

Post a Comment