Wednesday, April 11, 2007

Dapat orang baru

Pekerja baru saya dah berhenti kerja pada hari keempat. Dia dah dipanggil untuk melapor diri di kem latihan Port Dickson. Bagus betul budak tu minat sungguh jadi sojar. Empat hari tu sempatlah dia belajar buat roti. Pengalaman yang sangat berharga untuknya.

Semalam, jam 8 malam dengan tak disangka-sangka saya dapat seorang penganti. Ini semua kuasa Allah. Lulus temuduga, jam tu juga saya confirm suruh dia datang kerja keesokan paginya.

Dia ada ijazah 'Hot-Cat' dari UiTM. Dia sanggup terima kerja bermula dari basic. Willing to learn? willing to take the callenge? Okay she is now my new apprentice. Saya akan latih dia hingga dia boleh jaga kedai tu tanpa saya dan isteri berada disitu. Kami akan buka cawangan lagi. Jadi dengan kelebihan yang dia ada, kami akan bina satu sistem pengurusan yang sesuai dengan rancangan saya ni. Harap dia adalah pilihan yang tepat.

No comments:

Post a Comment