Tuesday, May 03, 2005

Cerita Gagal

Asik cerita bagus jer... Kali ni ada sikit cerita kegagalan. Yelah kita kan kekadang belajar dari kegagalan.

Hari Sabtu lepas saya berjaya mencapai target jualan tapi saya gagal menghabiskan keseluruhan 202 biji roti yang saya bawa ke Bandar Tun Razak. Sebenarnya hari Sabtu tu, lepas jumpa Zino saya nak sambung menjaja malam tu tapi kepala dah pening tahan sakit Ulser dalam mulut ni. Baki 48 biji lagi terpaksa saya tinggalkan di rumah mertua. Bagilah sesiapa... untuk promosi.. (promosi lah konon..) Cadangnya nak menjaja lagi hari Ahad tapi keadaan ulser di mulut dan lidah saya ni dah sampai tahap tak tertahan; terpaksa gi klinik dan berehat. Pengajarannya: Mak mertua saya pesan,"Berniaga macam ni biar tak cukup, jangan terlebih". Isteri saya pon tambah lagi hentam saya terlalu ghairah sangat nak capai target konon.. aduh.. tak kesah lah jom pi klinik amik ubat.

Apa dah jadi dengan baki roti tu? Ada yang disedekah oleh mertua saya ke majlis harijadi anak jiran dan ada yang dah sampai ke Los Angeles dibawa dek adik ipar saya (pramugari MAS) buat bekal dan bagi kekawan rasa...

No comments:

Post a Comment