Friday, April 21, 2006

Kedai kek Bandar Tun Razak

Di Pusat Komersial Komuniti Bandar Tun Razak akan ada satu kedai kek; di aras 3.
Tokeynya seorang ahli persatuan ibu tunggal. Baguslah, sekurang-kurangnya saya ada kawan bisnes dalam kawasan Bandar Tun Razak ni. Tak tau yang mana satu orangnya. Saya cuma terjumpa seorang kawan ahli persatuannya yang datang beli roti di kedai saya. Itu pun kalau orang boleh anggap saya sebagai kawan. Kalau orang anggap saya sebagai pesaing terpulanglah. Setakat berniaga kecil-kecilan saja nak bersaing apa kebendanya. KL ni luas. Masih banyak lubuk wang yang belum diteroka.

Saya menjaja di stesen LRT tu pun ramai juga yang jeling-jeling, renung-renung dari jauh. Tak tau lah apa yang diorang fikirkan. Tak kisah lah. Yang saya tau setiap kali saya buka meja saya mulakan dengan Bismillah dan selawat serta doa tawakkal; tutup meja dengan Alhamdulillah. Pelaris? Pelaris ada di mulut, senyum dan manis bahasa. Itu saja. Mudah-mudahan takde orang nak dengki.

Saya dengar akak tu dah masukkan peralatan ke kedainya, tapi kenapa belum mula lagi? Bukan senang nak buka kedai kek ni. Tentu akak tu tengah buat persediaan rapi tu. Lebih-lebih lagi aras 3 tu kira macam tempat 'bisnes mati', takde pelanggan naik sampai aras 3. Banyak kedai tak buka. Pelanggan seorang dua saja. Begitulah nasib pusat penjaja yang dibina begitu indah oleh DBKL. Jangan sampai jadi macam nasib Pusat Penjaja Taman Maluri dan Pasar Jalan Wirawati Kg Pandan sudah la.

No comments:

Post a Comment