Wednesday, April 12, 2006

LRT oh LRT

Isnin lalu semasa rehat tengahari (saya rehat 11pagi hingga 12tengahari) saya merayau hingga ke stesyen LRT Asia Jaya, tak jauh dari opis. Ternampak satu gerai berwarna oren dengan satu payung empatsegi terpacak ditengahnya. Kedudukan gerai tu betul-betul di muka tangga stesyen LRT. Gerai menjual buah-buah yang dipotong, air, dan makanan ringan.

Saya beli sebungkus buah mangga. Umpan je untuk bersembang dengan si penjaja. Sembang punya sembang si penjaja kata gerai tu disewa dari RapidKL dengan deposit lima ribu ringgit dan sewa bulanan tujuh ratus ringgit. Gila mahal!!.
"Saya suda anam taun meniaga sini juga. Turun naik turun naik sama MPPJ, sama RapidKL, saya tada hirau terus meniaga. At last diorang tak boleh tahan terus kasi saya sewa ini macam."

Boleh untung ke si penjaja tu kalau sewa RM700 sebulan? Kalau tak untung takkan dia boleh bertahan. Betul juga tu.
Sudahnya anney tu pulak yang offer, "Abang taruk la itu roti jual sini...."

No comments:

Post a Comment