Tuesday, June 07, 2005

Nak ibu.......

Lepas kerja saya cepat-cepat balik kerumah. Isteri dan anak-anak dah bersiap. Jam 6 bergerak menuju Shah Alam; menghantar isteri ke Hotel DePalma untuk menghadiri kursus Pengurusan Kewangan anjuran MARA selama 4 hari 4 malam. Si kecil 4 tahun ni pada mulanya seronok berjalan ke Shah Alam, tapi lepas hantar ibunya dan masuk saja ke dalam kereta mula lah dia "nak ibu.. nak ibu.. huuuuuuu...." Si kakaknya cuba mententeramkan adiknya. "Jom kita pergi rumah Opah" saya mula mengumpan. "Yeay..!!" jerit si kecil. Selang beberapa saat kemudian dia buat lagi "nak ibu.. nak ibu.. huuuuuuu...."

Saya,"Kita pergi rumah Mak Lang dulu lah ye"
Kakak,"Kata nak pergi rumah Opah"
Adik,"nak ibuuuuu...."
Saya,"yelah gi rumah Mak Lang dulu pastu kita turun la gi rumah Opah"
(Rumah Mak Lang nya tingkat 12, opahnya tingkat 8 )

Sampai di Rumah Pangsa Sri Kota, dalam lif kakak nya pulak tiba-tiba basah mata..

Saya,"kenapa kakak?"
Kakak,"Nak ibuuuuu... huhuh"
Adik,"Nak ibuuuuu...."

Aduss.....

No comments:

Post a Comment