Thursday, June 02, 2005

Rindu roti

Semasa bertandang ke rumah kakak; di BTR tu juga ler..

kakak: "Kau Sabtu ni tak buat roti ke?"
saya: "Buat tapi tak jual, nak test dulu. Buat untuk makan kita-kita je sambil ajar Azwa buat roti. Nak buat Mexican Bun sekali. Si Ayu sebok nak Rotiboy"
(Azwa ni adik bongsu saya, Ayu adik ipar saya)
kakak: "Jual lah..... kau dah berapa minggu tak jual kat sini"
(keras je suara dia bunyi macam arahan je.. huhu)
saya: "Tengoklah nanti"

Sebenarnya saya tak mahu jual buat masa ni sebab pertama BILIK ROTI TAK SETUP LAGI.... uwaaaa.!! Mesin uli masih terbaring atas troli. Sebab kedua ialah saya perlu buat pengiraan semula kos pengeluaran. Mungkin nanti perlu buat perubahan harga. Sebab ketiga tempat baru, takkan nak terus jual. Mesti mau pilot run production dulu. Sebab keempat, kan baru pindah. Rumah berselerak lagi. Sebab kelima, isteri saya nak berkursus seminggu mula hari Isnin tu. Nak buat persiapan lagi.

Saya pun rindu juga nak makan roti buatan sendiri.

No comments:

Post a Comment