Wednesday, June 01, 2005

1hb. Jun - Genap setahun

Genap setahun saya bekerja di syarikat ini. Setahun yang lalu saya yang masih dibelenggu masalah ekonomi dan bebanan hutang tanpa berfikir lama terus sahaja menerima tawaran untuk bekerja disini. (setahun freelance & menganggur..!!) Yang penting pada masa itu ialah bayaran yang cukup untuk saya membebaskan rumahtangga dari krisis kewangan. Faktor penguasaan bahasa Korea menjadi sebab mengapa saya diperlukan di syarikat bertaraf MSC ini; walaupun saya bukan dari kelulusan IT. Saya juga mula mengenali blog sejak mula bekerja disini.

Terus-terang saya katakan saya suka bekerja disini. Disini saya bebas; tiada 'master & slave', no stress, buat kerja sendiri saja, tak perlu meeting, tak perlu report, tak perlu kertas-kertas, boss pun tak perlu arah-arah. Datang duduk dikerusi sendiri, faham buat kerja masing-masing. Walaupun bekerja 10 jam sehari duduk tunggu macam pak guard didepan telefon dan komputer, namun saya punya terlalu banyak masa terluang; itu yang sempat lagi merancang untuk berbisnes roti... hehehe. I lovin it..

Alhamdulillah, sedar tak sedar setahun dah berlalu. Saya berjaya mengharungi kesukaran krisis demi krisis dalam kehidupan dan kerjaya. 'Bangkit Dari Kejatuhan', 'Kembali Berdiri' dan 'Berlari Mengejar' antara ungkapan yang saya tuliskan pada blog saya sebelum ini menggambarkan keadaan saya pada masa itu. Kini ku akan 'melompat lebih tinggi'.. hehehe.. macam SO7 pulak.. peace. :)

No comments:

Post a Comment